سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص دارویی گیاه کینوا چیست؟ چرا باید به آن توجه کنیم؟

?

  

خواص دارویی گیاه کینوا چیست؟ در این مقاله از هایوا قصد داریم تا درباره خواص دارویی گیاه کینوا صحبت کنیم. پس در ادامه همراه با هایوا باشید.

کینوا گیاهی چندهزارساله است که علاوه بر داشتن مواد مغذی، در مصارف خانگی، مصارف صنعتی و دارویی نیز کاربرد دارد. به‌طوری‌که در همه مراحل زندگی، حتی در سخت‌ترین شرایط ممکن نقش اصلی را ایفا می‌کند. کینوا از معدود گیاهانی است که همه خواص مغذی در همه زمینه‌ها را داراست. وجود کینوا در مصارف خانگی، دارویی و صنعتی چرخه زندگی را سریع‌تر کرده، نیاز روزانه افراد عام و خاص را به‌درستی برطرف می‌کند.

خواص دارویی گیاه کینوا چیست؟

اهمیت و ابعاد سلامت انسان، برای امنیت غذایی با ظهور تغییرات آب‌وهوایی، سرعت بخشیدن به رشد جمعیت انسانی، افزایش بیماری‌های متابولیکی و افزایش میانگین سن جمعیت اهمیت زیادی یافته است. با تغییرات آب‌وهوایی، تغییرات اکوسیستمی سالانه، تغییرات و حوادث شدید صورت می‌گیرد. در همین حال پیش‌بینی می‌شود که تقاضای غذا بین 70 تا 100 درصد تا سال 2050 با افزایش جمعیت انسانی از  7 میلیارد تا 10 میلیارد افزایش می‌یابد.

دراین‌خصوص بیماری‌هایی همچون دیابت، چاقی و سایر اختلالات متابولیکی را در پی دارد که به‌گونه‌ای جهانی شده است. غذای سالم به‌عنوان یک استراتژی برای مبارزه با بیماری‌های متابولیکی و اختلالات مرموز به سن، راهبردی‌هایی مقرون‌به‌صرفه است که در درمان و پیشگیری، نقش تأثیرگذاری را دارد و اثرات مفیدی را به جا می‌گذارد.

پس بر این شدیم تا با معرفی گیاهی شگفت‌انگیز که همه خصوصیت‌های لازم در جهت درمان یا پیشگیری از خیلی بیماری‌ها را داراست، را معرفی کنیم، نام این گیاه کینواست. کینوا گیاهی است که دارای فیبر و پروتئین بالاست. به محصولات غذایی که دارای اثرات مفید و خاصی برای سلامتی هستند، در سال 1984 به‌عنوان غذاهای کاربردی نامیده شدند. کینوا به دلیل کاربردهای زیاد خود نیز، جز همین دسته است.

پیشنهاد هایوا به شما: خرید جو دوسرپرک فوری 200 گرمی

خواص دارویی گیاه کینوا? کینوا یک محصول غذایی دانه مانند که دارای خواص مغذی و مقاوم در برابر استرس است که هزاران سال زندگی، تغذیه و دارو را برای فرهنگ‌های بومی آند فراهم کرده است. در حال حاضر نقش تأثیرگذاری در رژیم غذایی انسان، در سراسر جهان دارد و به دلیل خواص مغذی آن، به‌عنوان فوق غذا به بازار عرضه می‌شود.

کینوا حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی گیاهی مفید، از جمله آمینواسیدها، فیبر، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین‌ها، مواد معدنی، ساپونین‌ها، فیتو استرول ها، فیتوکدیسترویید ها، فنولیک‌ها، بتالین ها و گلیسین بتایین است. طی دو دهه گذشته محصولات، فرآیند غذایی و تغذیه‌ای متعددی از کینوا ایجاد شده است. علاوه بر این 4 مطالعه بالینی نشان داده است که کینوا اثرات مثبت و قابل‌توجهی بر سلامت متابولیک، قلب و عروق و دستگاه گوارش در انسان دارد.

نقش کینوا در ارتقا سلامت و تغذیه جهانی انسان اثبات شده است. بشر در حال حاضر 30 تا 70 درصد از انرژی روزانه خود را از غلات تأمین می‌کند که نشان می‌دهد، نوآوری در غلات یا غذاهای عملکردی همانند کینوا نقش اساسی دارد.

کینوا در مصارف دارویی

  1. خواص دارویی گیاه کینوا?سوابق نشان می‌دهد که طیف وسیعی از کاربردهای دارویی کینوا، وجود دارد که می‌تواند به بشر کمک شایانی کند.
  2. از درمان زخم‌ها و شکستگی‌ها تا بهبود سلامت گوارش.
  3. کینوا به‌عنوان یک غذای نشاط‌آور، تقویت‌کننده سلامتی و افزایش استقامت در نظر گرفته شده است.

می‌توان گفت تمام اجزای کینوا از ساقه، برگ خود گیاه، مصارف دارویی و غذایی دارد. خاکسترهای تهیه شده از ساقه کینوا به نام llipta با برگ‌های کوکا، مخلوط شده و توسط کشاورزان جویده تا انرژی خود را حفظ کنند. مخلوطی از کینوا و چربی به نام توپ جنگ، برای حفظ ارتش اینکا، هنگام حرکت بر فراز کوه‌های آند استفاده می‌شد.

باتوجه‌به وجود خصوصیت‌های مختلف و مواد مغذی در کینوا، می‌توان در انواع محصولات عرضه شده به بازار استفاده کرد، از وجود پروتئین و فیبر در قرص‌های رژیمی و…. نشاسته کینوا دارای ثبات عالی در شرایط انجماد و ذوب است. نشاسته کینوا می‌تواند جایگزین جالبی برای نشاسته‌های اصلاح شده شیمیایی باشد و بدین ترتیب می‌توان در مصارف دارویی به‌راحتی استفاده نمود.

ساپونین‌های حاصل از کینوا را می‌توان در صنعت داروسازی استفاده کرد. زیرا ساپونین‌ها می‌توانند تغییراتی در نفوذپذیری روده،  ایجاد کنند که می‌تواند برای جذب داروهای خاص و در اثر هیپو کلسترولمی مفید باشد. ساپونین همچنین می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک و برای کنترل قارچ‌ها در کنار سایر ویژگی‌های دارویی، مورداستفاده قرار گیرد.

کینوا یک‌شبه غلات است که در مناطق مختلف اقلیمی وجود دارد. دانه‌های آن ارزش غذایی بیشتری نسبت به غلات معمولی دارد، در سراسر جهان، برای مصرف و تغذیه انسان بسیار توصیه می‌شود. دارای ترکیب غیرمعمول و تعادل عالی بین روغن، چربی و پروتئین است. کینوا خطر بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد، بنابراین، یک مثال خوب از غذای کاربردی است.

این محصول دارای تنوع ژنتیکی است و سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و تمام اسیدهای آمینه ضروری است. ویژگی‌های تغذیه‌ای و عملکردی به محصول دارای خاصیت تنظیم‌کننده ایمنی، آنتی‌اکسیدان، ضد دیابت، ضدالتهاب و ضدسرطان می‌باشد. کینوا رژیم غذایی بدون گلوتن ارائه می‌دهد که برای بیماران سلیاک مفید است. Quinoa به دلیل پروتئین بالایی که دارد،  سبب وجود تمام اسیدهای آمینه ضروری با قابلیت هضم عالی در شرایط آزمایشگاهی است.

استفاده دارویی از کینوا

از برگ‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های کینوا برای اهداف دارویی استفاده می‌شود. التیام زخم‌ها، کاهش تورم، تسکین درد، دندان‌درد و ضدعفونی مجاری ادراری. آنها همچنین در استخوان‌سازی، خونریزی داخلی و به‌عنوان دافع حشرات استفاده می‌شود.

بینایی

خواص دارویی گیاه کینوا?دانه‌های کینوا، منبع غنی از ویتامین‌ها هستند که در رژیم غذایی انسان برای عملکرد، به‌عنوان کوفاکتورهای آنزیمی در متابولیسم، تنظیم رشد و نمو سلولی، محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو، بهبود بینایی و ایفای نقش مفید در فرآیندهای مختلف فیزیولوژیکی، دیگر موردنیاز است. عصاره دانه کینوا سازگار با مواد، سازنده ماهیچه‌ها و کاهش‌دهنده استرس است.

بررسی‌های قبلی در زمینه فعالیت‌های زیستی فیتوکسترویید ها، باعث تقویت رشد، ضد دیابت، تنظیم‌کننده سیستم ایمنی، محافظت‌کننده در کبد، محافظ عصبی، هیپو کلسترولمی، ترمیم زخم، ضدافسردگی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی است. جدیدترین مطالعات نشان داده‌اند، عصاره کینوا به مدت 12 هفته باعث کاهش وزن بدن، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش تجمع چربی ماهیچه‌ها می‌شود.

مواد غنی

کینوا منبع غنی پروتئین است و دارای دوبرابر پروتئین نسبت به غلات دیگر است. عصاره کینوا حاوی الاستین و کلاژن است که به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا کرم‌های پزشکی و لوسیون‌های ضد پیری را تولید کرده، زیرا خاصیت کاهش ظاهر چین‌وچروک و خطوط ریز را داراست. بسیاری از شرکت‌های دارویی به دلیل دارابودن مقدار زیاد آمینواسید که به تغذیه وترمیم مو، پوست و پوست سر کمک می‌کند، محلول مراقبت از پوست مو را با عصاره کینوا تهیه می‌کنند.

پیشنهاد هایوا به شما: جو دوسر پرک کامل 200 گرمی

عصاره کینوا از طریق فرآیند تخمیر، استخراج می‌شود که خواص آنتی‌اکسیدان، ترمیم‌کننده و ضد تحریک‌کننده عصاره کینوا را دوچندان می‌کند. فروشگاه هایوا (پالیزار سابق) با توکل به خدا و حمایت شما مشتریان عزیز، توانسته است، هم در امر سلامت مشتریان و ارائه محصولات کشاورزی، به‌خصوص کینوای مرغوب، سهم کوچکی را در امر سلامت هم‌وطنان ایفا کند. نظر شما درباره خواص دارویی گیاه کینوا چست؟ نظرات خود را باما از طریق بخش نظرات همین پست به اشتراک بگذارید.

منبع : خواص دارویی گیاه کینوا

?