سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا عینک بلوکات بزنیم؟

در عصر جدید به علت کامپیوتری شدن زندگی بشر و استفاده روز افزون از کامپیوترها پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 نیمی از جمعیت زمین دچار مشکل نزدیک بینی و بینایی می‌شوند. با توجه به استفاده روز افزون از کامپیوترها و وسایل الکترونیکی این دغدغه بین کاربران وجود دارد که چه کنند که دچار خشکی، خستگی و ضعیف شدن چشمانشان نشوند.

حال راه حل این موضوع چیست؟

بهترین راه حل خرید عینک بلوکات محافظ چشم است. اما چرا عینک‌های بلوکات مناسب این افراد هستند؟

نمایشگرهای وسایل الکترونیکی نظیر کامپیوتر، لپتاپ، موبایل و… از خود سه نور قرمز، آبی و سبز منتشر می‌کنند که از ترکیب این سه نور اصلی رنگ‌های مورد نظر تصویر شکل می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که نور آبی دارای انرژی بیشتری نسبت به دو نور دیگر است که استفاده طولانی از نمایشگرها باعث می‌شود چشمان‌مان در معرض این تابش پر انرژی نور آبی قرار بگیرند که به مرور باعث خستگی، خشکی و در نهایت ضعیف شدن چشمانمان می‌شود.

حال با خرید عینک بلوکات و استفاده از آن حین کار با کامپیوتر یا لپتاپ‌مان باعث می‌شود که از ورود نور پر انرژی آبی به چشمانمان جلوگیری کند یا از تابش فرکانس‌های پر انرژی نور آبی به چشمانمان محافظت به عمل آورد.

پرتوهای نور آبی بین 300 تا 600 نانومتر هستند که هنگام تابش به عدسی بلوکات بخش مضر و پر انرژی نور آبی منعکس می‌شود و اجازه ورود به چشمانمان را پیدا نمی‌کند که این عمل باعث می‌شود دیگر چشمان‌مان حین استفاده از وسایل الکترونیکی آسیب نبینند و در نتیجه احساس خوبی برای کاربران ایجاد شود.

در عدسی های بلوکات نوعی روکش خاص وجود دارد که با بهره‌گیری از فناوری نانو ساخته شده است و باعث جلوگیری از ورود نور آبی به چشمانمان می‌شود.

 

چطور هنگام خرید، عینک بلوکات تقلبی نخریم؟

بهترین راه برای تشخیص این عینک‌ها از نوع تقلبی آن‌ها، استفاده از لیزرهای مخصوص ساطع کننده نور آبی است، حال اگر چنین لیزرهایی در دسترس نبود راه دیگر این است که هنگام استفاده از این عینک ها رنگ اشیاء خیلی محسوس مایل به زردی می‌زند.