سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کینوا در آرایشی بهداشتی چه کاربردی دارد؟

?

  

کینوا در آرایشی بهداشتی چه کاربردی دارد؟ آیا میتوان از آن در لایه برداری پوست نیز استفاده کرد؟ در این مقاله از فروشگاه هایوا به بررسی کامل آن میپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

خواص کینوا در صنعت آرایشی و بهداشتی

به جرات می‌توان گفت که گیاه کینوا یک گیاه شگفت‌انگیز است که نه ‌تنها در مصارف غذایی ، بلکه در مصارف صنعتی و آرایشی و بهداشتی کاربردهای فراوان دارد که باعثخاص شدن این گیاه می شود. همچنان می‌توان گفت ازهرجهتی در سکوی اول قرار دارد که اهمیت استفاده از این دانه خوشمزه را دوچندان می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به ‌کاربردهای دیگر کینوا درزمینه آرایشی بهداشتی پرداخته و دغدغه خیلی از افراد را  برای حل مشکلات پوستی و آرایشی را از بین ببریم پس با همراه باشید.

به‌طورکلی مواد مورد استفاده که برای تهیه لوازم‌آرایشی موردنیاز است، باید مواد غنی حاوی ویتامین و پروتئین و مواد معدنی که علاوه بر زیباسازی و افزایش جذابیت ظاهر پوست تأثیرگذار باشد وبتواند از طریق مالیدن یا پاشیدن به پوست مشکلات آن را رفع کرده و پوست را در شرایط طبیعی خوب نگه دارد.

کینوا در آرایشی بهداشتی?بله درست حدس زدید آن دانه شگفت‌انگیز که شمارا در مصارف آرایش و بهداشتی بسیار کمک می‌کند کینواست.کینوا با دارا بودن ترکیبات بسیار غنی ازجمله ویتامین‌ها ،مواد معدنی ، پروتئین‌ها کربوهیدرات‌ها، اسیدهای آمینه، ساپونین ها ، فیتواسترول ها ففیتوسیستروئیدها و سرشار از ترکیبات فعال زیستی است که می‌توان به‌عنوان یک عنصر بالقوه در بسیاری موارد استفاده کرد.

همچنین می‌توان برای تهیه ملزومات آرایشی از فرمول‌های مدرن و طبیعی استفاده نمود، که این امر باعث می‌شود عوارض پوستی کمتر ایجاد شود. همان‌طور که گفته شد،کینوا بسیار غنی از بسیاری از اجزای فعال زیستی است و می‌تواند به‌عنوان یک ماده آرایشی طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده کینوا در آماده‌سازی‌ های مختلف آرایشی

1. محصولات مراقبت مو

به دلیل وجود مواد فعال زیستی مانند پروتئین‌ها و 9 اسیدآمینه ضروری ، می‌توان از آن برای تغذیه مو استفاده کرد. موها را نرم ، ابریشمی و براق می‌کند . همچنین موها را احیا و آب‌رسانی می‌کند. به‌واسطه وجود ساپونین ها می‌تواند به‌عنوان شوینده یا پاک‌کننده ملایم در آماده‌سازی مراقبت از مو استفاده شود.

2. محصولات مراقبت از پوست

وجود مواد فعال زیستی مانند پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه ، اثرات حالت‌دهنده پوست ، افزایش کلاژن ، نرم‌کنندگی و رطوبت ضروری را به عهده دارد. به دلیل وجود ویتامین‌ها باعث بهبود رنگ (سرکوب رنگ‌دانه‌های پوست) ، ضد پیری ، اثرات ضد چروک و آنتی‌اکسیدان است .

3. محصولات مراقبت از دهان:

همان‌طور که گفته شد، ساپونین کینوا می‌تواند برای درمان هالیتوز (بوی بد دهان) استفاده شود، می‌تواند برای تهیه انواع  دهان‌شویه‌ها استفاده شود. از ساپونین کینوا برای تهیه انواع خمیردندان استفاده می شود که خاصیت ضد باکتریایی علیه هالیتوزاست .

4. کینوا راز زیبایی برای پوست صاف‌ تر

کینوا یکی از نوآورترین وتاثیر گذراترین مواد فعال در لوازم‌آرایشی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان ،که تغذیه‌کننده وسفت کننده پوست است. به طوریکه سال 2013توسط سازمان غذا و کشاورزی و سازمان ملل متحد سال بین‌المللی کینوا نام‌گذاری شد و تلاش کرد تا کشت این گیاه بیشتر شود که این موضوع اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند . کینوا با یک تعادل کامل از 9اسیدآمینه ضروری که برای رشد بافته‌های پوستی و وجود خواص آنتی‌اکسیدانی سنتز کلاژن را در پوست تحریک می‌کند، که می‌توان با ایجاد فرمول‌های مناسب در جهت تولید کرم‌هایی در این زمینه دست‌به‌کار شد.

مطالعات تخصصی پوست ومو ازفواید کینوا در مصارف آرایشی و بهداشتی بسیار توصیه وحمایت کرده است، و همچنین بررسی‌ها نشان داده‌اند که نتایج حاصل بعد از مصرف محصولاتی که با کینوا تهیه می‌شوند، در کوتاه‌مدت قابل‌مشاهده است. حضور این دانه شگفت‌انگیز تأثیر صاف شدن فوری را روی پوست بعد از مصرف و همچنین عمق چین‌وچروک را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کینوا در آرایشی بهداشتی?کینوا از پوست در برابر آفتاب و فشار های محیطی و آلودگی که در معرض آن قرار می‌گیرد محافظت می‌کند. که این امر تولیدکنندگان را تشویق به ساخت کرم‌های ضد آفتاب می‌کند. وهم چنین سرم لیفتیم شدید سشین که با کینوا ساخته‌شده که برای روشن شدن پوست مؤثر است. که شما می‌توانید هرروز مقدار کمی از محصول را روی انگشت پمپ کرده و روی صورت و گردن ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

کینوا سرشار از ویتامینB  است که این مواد مغذی با کاهش رسوبات ملانین تیره پوست به درمان لکه‌های پیری، وسایر شرایط رنگ‌دانه‌های پوست کمک می‌کند. وجود ویتامین B12 موجود وسایل ویتامین‌های گروه Bدر کنار هم چهره سالم و پوستی را از هرگونه مشکل عاری می‌کنند.

کینوا دارای مهارکننده‌های تیروزینازفآنزیم هایی که رنگدانه‌ها ومشکلات مربوط به آن را کاهش می‌دهد، و وجود ویتامین B3که نیاسینامید نامیده می‌شود. به درمان آکنه و نواحی قرمز و ملتهب که اغلب با جوش صورت همراه است را تسکین می‌دهد.

کینوا حاوی ویتامین  Aکه مادر همه ویتامین که روند پیری را کاهش و خطوط ریز را از بین می‌برد و شمارا جوان‌تر می‌کند. ریبوفلاوین موجود در کینوا خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. آکنه را درمان می‌کند زیرابه کاهش تولید سبوم کمک می‌کند.

کینوا در مصارف شوینده

ازآنجاکه موها در معرض عوامل استرس‌زای روزانه مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش ،حالت دادن به گرما و شستشوی مکرر قرار می‌گیرند خشک‌شده و آسیب می‌بینند. هم‌اکنون با تولید شامپوهایی که در فرمول آن از کینوا استفاده شود که این امر در سلامت مو بسیار تأثیرگذار است. چراکه یک پروتئین هیدرولیز شده جدید از صنایع TRL-Kاست که به ساقه مو متصل شده و بانفوذ به قشر رطوبت وترمیم عمقی در موها ایجاد می‌کند .

کینوا در آرایشی بهداشتی?از ساپونین موجود کینوا برای محصولاتی مانند صابون و شامپو و..استفاده می شوکه می‌تواند در امر سلامت آرایشی و بهداشتی بسیار تأثیرگذار باشد. فیبر موجود در کینوا بوتیرات تولید می‌کند، یک اسید چرب مهم که ژن‌های مرتبط به التهاب را از بین می‌برد، و همان طور که گفته شد وجود ویتامین B  موجود درکینوا سطح هموسیستئین هورمون التهابی را دریدن کاهش می دهد، لذا این امر می‌تواند گزینه مناسبی برای قرص‌ها و مکمل‌های ضدالتهابی باشد.

کینوا برای ساخت کرم های لایه بردار پوست

کینوا به دلیل وجود مواد مغذی می‌تواند به‌عنوان یک‌لایه بردار طبیعی و ایمن عمل کند زیرا پوست را نرم می‌کند، این بدان معناست که دانه‌ها آن‌قدر صاف هستند که پوست را پاره نمی‌کنند. دکتر الیزابت تراتنر ، متخصص طب سوزنی مستقر در میامی ، فلوریدا ، می‌گوید که بسیاری از رنان از کشورهای آند مانند پرو ، بولیوی و شیلی شمالی ، جایی که کینوا در آنجا رشد می‌کند ، از دانه‌ها برای لایه‌برداری ملایم صورت خود استفاده می‌کنند و اکنون زمان آن رسیده که از کینوا برای ساخت کرم‌های لایه بردار، آب‌رسان و….اقدام کنید .

همان‌طور که گفته شد کینوا دنیای وسیعی دارد که می‌تواند نیاز بشر را در همه مصارف ازجمله غذایی، دارویی، صنعتی برطرف کرده و اثرات باورنکردنی و خوبی را به‌جا بگذارد. لذا از تولیدکنندگان در این زمینه خواستاریم که در صنعت آرایشی و بهداشتی از این گیاه فوق‌العاده استفاده کنند. فروشگاه هایوا (پالیزار سابق) نیز با توکل به خدا و ارائه محصولات خوراکی سالم و باکیفیت سهم کوچکی در امر سلامتی مردم ایفا می‌کنند و امید است این شرکت بتواند با حمایت شما مشتریان عزیز در مصارف دیگر قدم گذارد و نیاز مشتریان را در هر زمینه‌ای برطرف کند.

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه کینوا اقدام به خرید کینوا در ایران کرده و پس از پرداخت امن آنلاین، بسته غذایی مقوی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم تا درباره خواص کینوا در صنعت آرایشی بهداشتی صحبت کنیم. به نظر شما کینوا چه خاصیت های دیگری دارد؟ نظرات خود را باما از طریق بخش نظرات همین پست درمیان بگذارید.

منبع : کینوا در آرایشی بهداشتی

?